SEO Optimizacija

SEO Vodič za Tvrtke i Homosapiense

Osnove SEO Optimizacije
1. DIO
Kako Rade Tražilice
2. DIO
On Page Optimizacija
3. DIO

Jeste li znali da organski rezultati pretrage dobiju više od 65% klikova na Google tražilici i to oni koje se nalaze na prvoj stranici ?

Upravo zbog toga je ključno da razumijete SEO optimizaciju i temeljna pravila, ovaj SEO Vodič za Tvrtke i Homosapiense pomoći će vam povećati vašu vidljivost na Internetu.

Ovaj vodič će vam pomoći da shvatite proces SEO Optimizacije i primijenite ga na vlastitoj web stranici.

A to ukratko znači više posjeta na vašoj web stranici, bilo da ste Tvrtka ili Homosapiens dobro zvuči zar ne ?

1.DIO

Osnove SEO Optimizacije

Prije nego što dublje uđemo u specifične tehnike i metode bitne za SEO optimizaciju u 2020. godini, krenimo od osnovnih stvari odmah u prvom dijelu. 

Jeste li spremani duboko ronjenje ?

Onda duboko udahnite jer IDEMO!

Dobrodošli u SEO vodič za Tvrtke i Homosapiense.

Sadržaj

Ako ne znate baš puno o SEO ?

Ili se možda pitate se kako SEO funkcionira i što je najvažnije u 2020. godini ? Na pravom ste mjestu!

Što je SEO Optimizacija ?

Optimizacija web stranica i sadržaja na Internetu za pretraživače nazivamo još i SEO.

Kratica znači: Search Engine Optimization ali nemojte je uzimati doslovno a kasnije ćete saznati i zašto se ova kratica ne smije shvaćati doslovno.

SEO optimizacija je proces poboljšavanja pozicija web stranica i drugih sadržaja u organskim (neplaćenim) rezultatima pretraživanja u tražilicama te rezultate pretrage nazivamo još i SERP.

SERP znači: Search Engine Results Page, dakle to je stranica na kojoj su prikazani rezultati pretrage za određeni pojam.

Što je web stranica na višoj poziciju tj. pri vrhu pretrage ili SERP-a, to je više ljudi naravno vidi i klikne.

Povijest SEO-a seže u devedesete godine kada su se tražilice prvi put i pojavile.

Danas je to ključna marketinška strategija koja donosi ozbiljan novac svima koji pametno rade i optimiziraju svoje web stranice kao i druge resurse koje imaju na Internetu.

Organski rezultati pretrage na Google Tražilici.

Ako želite naučiti SEO optimizaciju, trebate biti spremni za mnogo kreativnog, tehničkog i analitičkog rada. 

Mnogo je metoda i taktika za SEO, no glavni cilj je uvijek isti a to je: biti među najvišim pozicijama u organskim rezultatima pretrage.

Ah da, što su organski rezultati pretrage ?

To su svi rezultati koji se pojavljuju na SERP-u a da nisu plaćeni oglas !!

Tako je, dobar SEO znači tone besplatnih klikova i prometa na vašoj web stranici.

Jednostavno rečeno SEO je proces pokretanja prave web stranice za pravu skupinu ljudi ili publiku.

U SEO svijetu ne radi se samo o savršenoj strukturi ili tehničkoj pozadini web stranice. 

Vaša web stranica treba biti ispunjena kvalitetnim i dobro optimiziranim sadržajem usmjerenim prema potrebama vaše ciljane publike.

Je li SEO Optimizacija besplatna ?

Dobro pitanje, iako su klikovi koje dobijamo sa organiskih rezultat pretrage besplatni je li onda SEO optimizacija besplatna.

Naravno da nije!

Imate dvije mogućnosti odvojiti vrijeme za učenje i svaki dan raditi na poboljšanju pozicije vaše web stranice na google SERP-u, ponovo učiti ponovo poboljšavati i tako itaracijama postizati pozicije u SERP-u koje su vam cilj.

Da to je teži i duži put do rezultata.

Ako nemate vremena na bacanje a vaša konkurencija vas “ubija” na google i jednostavno čekanje znači gubitak novca za vas i vašu tvrtku.

Tada vam savjetujemo da krenete u akciju odmah.

Angažirajte SEO stručnjaka koji će analizirati i vas ali i konkurenciju i napraviti smislen i izvediv plan da vašu web stranicu pozicionira za željene pojmove na google tražilici.

To je još jedan u nizu razloga zbog kojeg trebate pročitati ovaj SEO Vodič za Tvrtke i Homosapiense, jer će vam uvelike razjasniti kako SEO eko sustav stvarno funkcionira.

Je li teško razumjeti SEO ?

Tražilice poput: Googlea, Binga, Yahoo i drugih indeksiraju web stranice kako bi stvorili poredak na temelju različitih faktora za rangiranje rezultata pretrage.

Možemo li prepoznati faktore po kojima tražilice donose odluke o rangiranju ? Da ali često i ne.

Google tražilica koristi više od 200 faktora za rangiranje rezultata pretrage.

Iako neke odavno znamo a to su: kvalitetan sadržaj, backlinkovi ili tehničke stvari poput brzine web stranice, mnogi su od faktora rankiranja su i dalje nepoznati.

Naravno, da ne trebate znati sve faktore za rangiranje vaše web stranice na SERP-u.

Da biste lakše razumjeli SEO, idemo ga usporediti sa odabirom filma koji želimo gledati.

Postoje 3 glavna segmenta SEO optimizacije:

  • Kvalitetan i unikatan sadržaj

  • Tehnički SEO na web stranici

  • Kvalitetni Backlinkovi

To ukratko znači da mi želimo dobiti kvalitetan odgovor na naš upit za film.

Kada kliknemo na ponuđeni odgovor želimo pronaći film koji je u skladu sa upitom. 

Ako je sadržaj filma dobar i tehnički ga možemo gledati na našem uređaju i vidimo da i drugi preporučuju taj film to je uspjeh.

Na takav način funkcionira i SEO: trebamo imati kvalitetan sadržaj.

Naša web stranica treba izgledati dobro na svim uređajima.

Drugi će linkati na našu stranicu ako ima kvalitetan sadržaj.

Device Slider

Ne zaboravite da tražilice koriste ljudi koji često nešto istražuju. A vi želite biti to “nešto” što će pronaći i dati im adekvatan odgovor na njihov upit.

Nije važno prodajete li proizvod, uslugu, pišete blog ili bilo što drugo, optimizacija za tražilice je ključna da vaša vidljivost na Internetu poraste na pravi i organski način.

Vaše web stranice trebaju biti indeksirane u tražilicama. U suprotnom, vaša web stranica je kao otok koji još nitko nije otkrio.

SEO tehnike poboljšavaju vašu poziciju na stranici rezultata pretrage popularno zvanoj SERP.

Viši poredak znači i više posjeta na web stranici. Ako je promet targetiran kako treba, donijet će i kvalitetne konverzije: prodaje i ostvariti zadane ciljeve.

Ukratko, ako planirate uspjeti na Internetu, trebate napraviti odličan SEO na vašoj web stranici.

Neki dijelovi SEO optimizacije su složeniji, ali vrlo često uspjeh se temelji na zdravom razumu i nekoliko uhodanih taktika.

Kako mogu naučiti SEO ?

Čak i osnovne SEO promjene mogu napraviti razliku u tome kako tražilice vide vašu web stranicu.

U ovom SEO vodiču za Tvrtke i Homosapiense opisat ćemo sve bitne aspekte za dobar SEO.

Na vama je što ćete dalje napraviti.

Ne želite čekati: Angažirajte SEO profesionalca
Ako želite provjerene SEO rezultate i povećanje npr; online prodaje onda savjetujemo da angažirate SEO stručnjaka koji će jako brzo procijeniti vaše trenutno stanje na Internetu i dati Vam jasnu strategiju i plan kako se pozicionirati na tražilicama.
SEO Pro

Ako se pitate kako naučiti SEO, za vas imamo jednostavan odgovor: Trebat će vam mnogo učenja i prakse.

Dobra je stvar što ste sada ovdje jer ovo je odličan početak za vas.

Jedno je sigurno: Trebate biti tamo gdje vas vaši kupci ili klijenti traže.

Neki od osnovnih pojmova u SEO svijetu su:

  • On-Page SEO

    Sve što možete napraviti direktno na vašoj web stranici da popravite poziciju u SERP-u.

  • Off-Page SEO

    Sve što možete napraviti van vaše web stranice da povećate relevatnost, kao što je npr; dobivanje Backlinkova.

  • White Hat SEO

    Preporučene metode i taktike za poboljšavanje pozicije u rezultatima pretrage.

  • Black Hat SEO

    Nedozvoljene metode i taktike za poboljšavanje pozicija u rezultatima pretrage. Ne preporučujemo da ih koristite.

  • Grey Hat SEO

    Neregulirane metode i taktike za poboljšavanje pozicija u rezultatima pretrage. Mogu uzrokovati gubitak pozicija.

On Page SEO Optimizacija

On page SEO Optimizacija  u biti znači optimizirati postojeću web stranicu kako bi povoljno utjecali na organske rezultate pretraživanja. 

To su sve one aktivnosti koje možete učiniti direktno na vašoj web stranici počevši od optimizacije sadržaja do tehničkih aspekata kao što su:

Naslovi 97%
Brzina Učitavanja 88%
Meta tagovi 92%
URL struktura 95%
Optimizacija slika 91%
Optimizacija sadržaja 97%
Struktura stranice i UX 94%

Off Page SEO Optimizacija

Off page SEO Optimizacija obuhvaća sve aktivnosti koje možete učiniti kako biste poboljšali autoritet i važnost vaše web stranice.

Kao npr; dobivanjem backlinkova s drugih web stranica. 

Postoji mnogo načina da to i ostvarite:

  • pisanjem članaka za druge koji će vam zauzvrat dati link prema vašoj web stranici
  • prijavama na razne relevantne stranice iz vaše branše gdje možete ostaviti link na vašu stranicu
  • dijeljenjem sadržaja na društvenim mrežama
  • suradnjom sa influencerima u vašoj branši
  • pisanjem vrijednog sadržaja, tako da ljudi rado linkaju na vašu web stranicu

I drugi načini koji su obrađeni u 6. dijelu vodiča 

White Hat, Black Hat ili Grey Hat SEO

Loši momci nasuprot dobrih momaka kao u western filmovima. 

Ali ne shvatajte ove pojmove previše doslovno jer u SEO svijetu kontenst je najbitniji.

Black Hat SEO

Black hat SEO  skup je neetičkih praksi za poboljšanje rangiranja web stranice na stranici rezultata tražilice. 

Dizajnirani su tako da utječu na tražilice, a da ne uzimaju u obzir ljudski faktor.

Ovakav SEO vas može ponekad u kratkom vremenu dovesti do vrha SERP-a. 

ALI, pretraživači će ga prepoznati i kazniti ili čak i zabraniti vašu web stranicu potpuno.

Popisi kršenja prakse mogu se naći u Googleovim smjernicama za webmastere ili Bingovim smjernicama za webmastere.

White Hat SEO

White hat SEO  skup je etičkih tehnika koje se pridržavaju smjernica i pravila Google tražilice. 

Osnovni aspekti ovog pristupa su:

  • kvalitetan i relevantan sadržaj

  • optimizirana web stranica

  • backlinkovi

Ovo je dugoročna strategija orijentirana na poboljšanje korisničkog iskustva. 

Generalno gledano biti good guy u SEO svijetu smatra se pravim smjerom za napredak.

Grey Hat SEO

Postoji također i izraz nazvan Grey Hat SEO, to je praksa u kojoj možda riskirate manje u usporedbi s Black Hat SEO tehnikama. 

Ovo je lov u mutnom jer ovakve tehnike još nisu jasno definirane od strane Googlea.

U SEO svijetu ne želite imati Google tražilicu za neprijatelja.

Čestitamo, stigli ste do kraja prvog dijela i prošli ste osnove SEO-a.

Nastavite čitati jer u sljedećem dijelu ovoga vodiča ćete naučiti kako Google Tražilica bira rezultate koje će ponuditi kao odgovor za neki upit.

2.DIO

TRAŽILICE

U 2. dijelu ovog SEO vodiča naučit ćete kako funkcioniraju tražilice, kako ih ljudi koriste i kakve upite koriste za pretraživanje.

Analizirat ćemo tehničku pozadinu Google-a da vidimo što se nalazi ispod haube najveće tražilice na svijetu.

Fokus je na tražilice ali i na faktore rangiranja za što bolju poziciju vaše web stranice u rezultatima pretrage.

Kako funkcioniraju Tražilice ?

1. Pretraga ili Crawling

Google Bot ili Crawler pretražuje web i analizira pronađene web stranice i promjene na njima.

2. Indeksiranje web stranica

Pronađene web stranice spremanju se u Indeks i tek tada se mogu pojaviti kao mogući rezultati.

3. Odabir rezultata

Google algoritam bira relevantne web stranice i njihove linkove nudi kao odgovor na upit.

Crawling ili Pretraga Weba

Pretraživanje ili prolazak kroz vaš web znači skeniranje i analiza vaše web stranice, njezinih dijelova, sadržaja, ključnih riječi, naslova, linkova, slika i ostalog sadržaja.

Svi podaci koji se mogu pronaći na web stranici provjeravaju se i analiziraju.

Alat za indeksiranje otkriva sve linkove na web stranici koje upućuju na druge web stranice.  

Tada raščlanjuju te stranice kako bi pronašli nove linkove.

Indeksiranje

Nakon pretraživanja i analiziranja web stranice odvija se indeksiranje. 

Zamislite indeks kao gigantski katalog ili knjižnicu koja je puna web stranica iz cijelog svijeta. 

Obično je potrebno odeđeno vrijeme da se web stranica indeksira. Prema našem iskustvu, indeksiranje zna trajati od 1 do nekih 10 dana.

Bonus savjet: Možete provjeriti koji su dijelovi vaše web stranice već indeksirani pomoću ovog upita site: imesvašetranice.com.

Primjer: site: bug.hr

Svaki put kad se vaša web stranica promijeni, naš prijatelj google crawler ili google bot ponovo je skenira i analizira.

Google botovi redovito pretražuju cijeli internet kako bi ažurirali podatke u svom indexu.

Važno je shvatiti: dok se promjene na web stranici ne indeksiraju te promjene i novosti neće biti vidljive u rezultatima pretrage.

Odabir rezultata pretrage

Rezultati su stranice pretrage najvažniji su kako za vlasnika web stranice tako i za korisnike.

Jednom kada korisnik upiše u google upit za pretraživanje, tražilica u svom indeksu pronalazi odgovarajuće rezultate.

To je postupak provjere upita prema milijardama web stranica na temelju različitih faktora.

Tvrtke vlasnici tražilica kao što su (Google, Microsoft, Yahoo!) točne kalkulacije svojih algoritama čuvaju u strogoj tajnosti. 

Ali bez obzira na to, mnogi faktori rangiranja rezultata su vrlo dobro poznati.

Faktori Rangiranja rezultata pretrage

Većina ovih faktora je dokazana, ali neki su ipak samo nagađanja ili čak mitovi.

Moramo znati da su jedni važniji od drugih i prema tome odrediti prioritete SEO strategije.

Ne morate napamet znati sve faktore rangiranja da biste naučili SEO, ali dobro je da znate barem one koji najviše utječu na rezultate pretrage.

Pogledajte ovaj grafički prikaz ključnih 10 SEO faktora za rangiranja vaše web stranice.

Deset glavnih faktora za SEO uspjeh vaše web stranice.

Jedan od najvažnijih faktora za uspjeh je backlink profil vaše web stranice koji se temelji na broju i kvaliteti linkova koji sa drugih stranica koji vode na vašu web stranicu.

Svaki link sa neke druge stranice koji vodi na vašu web stranicu u osnovi je analogija akademskom citatu.

Da ali što je ovaj CTR ??

CTR je kratica koja označava pojam Click-Through Rate.

Na Hrvatskom jeziku CTR je postotak ljudi koji su kliknuli na vašu web stranicu nakon što su je vidjeli na rezultatima pretrage ili na nekom oglasu, ako se radi o plaćenom oglašavanju.

Dakle CTR se izračunava se dijeljenjem broja ljudi koji kliknu nakon što vide vaš oglas sa ukupnim brojem pojavljivanja vašeg oglasa.

Matematička formula za izračun CTR-a je  Klikovi/Prikazi * 100.

 

Neki drugi važni faktori rangiranja uključuju :

  • Relevantne ključne riječi
  • HTTPS protokol tj. SSL certifikat
  • Relevantnost linkova
  • Tematski autoritet
  • Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
  • Starost domene
  • Izgled stranice i UX

Ranking faktori mogu se podijeliti na SEO faktore na stranici On-page SEO (uključujući i tehnički SEO)

i izgradnju linkova i pojačavanje backlink profila vaše web stranice a to zovemo vanjskim SEO faktorima (Off-page SEO). 

Kako ljudi koriste Tražilice ?

Glavna stvar u SEO svijetu je biti prijatelj korisnicima ali i  tražilicama.

Ako uložite svoj novac i vrijeme u savršen tehnički SEO, to je u sasvim ok. Ali ako je korisničko iskustvo na vašoj web stranici loše, to nikako nije dobro. 

Izgubit ćete poziciju jako brzo a tako počinjete gubiti i novac.

Korisničko iskustvo na vašoj web stranici mora vam biti na prvom mjestu.

Slika ispod predstavlja jedno od uobičajenih načina pretrage korisnika na Google tražilici:

Način na koji ljudi koriste Google Tražilicu

Interakcije s tražilicama razvijale su se i mjenjale tijekom godina. Međutim, princip ostaje isti:

1. Potreba za rješenjem, informacijom ili odgovorom na pitanje

2. Ljudi upisuju potrebu u obliku upita (ključne riječi) u tražilicu

3. Pregledavanje rezultata pretrage

4. Klik na jedan ili više rezultata (web stranice)

5. Skeniranje web stranica u potrazi za odgovorom

6. Provjeravanje još rezultata na 1. stranici SERP-a i / ili promijenite upit za pretraživanje ako odgovor nije pronađen.

Tržišni udio Tražilica

Na donjim tablicama možete vidjeti koje tražilice ljudi najviše koriste prema dvije kategorije uređaja.

Podaci su iz izvješća Netmarketshare-a (travanj 2019. – ožujak 2020.).

Desktop / Laptop uređaji:

TRAŽILICA
UDIO NA TRŽIŠTU
Google
72.50%
Bing
11.88%
Baidu
10.73%
Yahoo!
2.47%
Yandex
1.21%
DuckDuckGo
0.44%
Ask
0.35%
Ecosia
0.11%
Naver
0.11%
Seznam
0.06%

Mobiteli:

TRAŽILICA
UDIO NA TRŽIŠTU
Google
92.33%
Baidu
4.71%
Yahoo!
1.03%
Bing
0.84%
Yandex
0.59%
DuckDuckGo
0.59%
Naver
0.12%
Ecosia
0.06%
Ask
0.04%
Seznam
0.02%

Kako klasificiramo upite ?

  • Navigacijski upiti

    Oni predstavljaju namjeru pretraživanja određenog branda ili određene web stranice.

  • Informacijski upiti

    Događaju se kada korisnici pretražuju informacije.

  • Transakcijski upiti

    Ovim vrstama upita namjera je izvršiti transakciju.

Navigacijski upiti

Ljudi češće upisuju “youtube” ili “google” u tražilice, umjesto da koriste povijest preglednika.

Na temelju naše studije u kojoj je analizirano 1,6 milijardi ključnih riječi, brandovi poput YouTubea, Facebook i Googlea dostižu najveći volumen pretraživanja zajedno s ostalim upitima za navigacijsko pretraživanje.

Informacijski upiti

Ne traže određenu web lokaciju, ali traže odgovor ili smjernice kako nešto učiniti.

Na primjer, “kako napraviti lazanje”.

Transakcijski upiti

Obično dolazi skupa sa nazivom proizvoda kojeg žele kupiti npr; (Nike Airmax) ili kategorijom nekog proizvoda (tenisice). 

Uz to se pišu i fraze poput “Gdje kupiti …”, “… cijena” .

Informacijski upiti mogu se brzo pretvoriti u transakcijske  davanjem mogućnosti za kupnju odmah prilikom informiranja.

Ažuriranje i promjene u SERP-u

Dobro je biti na prvoj stranici rezultata organskog pretraživanja, biti među tri najbolja je sjajno, ali postoji samo jedan koji je prvi, zar ne ? 

Web stranice širom svijeta ažuriraju se svakodnevno, tjedno ili mjesečno, ali neke i nisu. Stvar je u tome što Internet svakodnevno raste kako raste i broj web stranica. 

Kada Google tražilica indeksira nove web stranice ili indeksira promjene na postojećim web stranicama, organski rezultati na SERP-u također se mogu promijeniti.

Drugi vrlo važan faktor je Googleov algoritam koji se stalno mijenja.

Manje promjene algoritma često uopće ne uzrokuju nikakve promjene u rezultatima pretrage, ali svako veliko ažuriranje algoritma može završiti kao potres.

Ono što vam želimo reći je da iako ste možda sada u prva 3 rezultata za neku ključnu riječ, vaše pozicije mogu a vjerojatno i hoće s vremenom preuzeti konkurenti u onom trenutku kada naprave bolji SEO, ali i obrnuto.

Na ovom grafikonu možete vidjeti važnost najvišeg ranga na Googleu, ovisno o njihovoj organskoj distribuciji klikova po postotcima (CTR) za svibanj 2019. (na temelju podataka Advanced Web Ranking).

Utjecaj pozicije na SERP-u Google tražilice na postotak CTR-a.

SERP značajke i mogućnosti

Naravno, najvažnije je rangiranje, ali ipak morate uzeti u obzir takozvanu „nultu poziciju“.

Pogledajmo rezultate upita za pretraživanje “Kako napraviti zobenu kašu”.

Pogledajte ove istaknute isječke koji se ističu i razlikuju u SERP-u od ostalih stoga imaju veći CTR.

Ovakve značajke SERP-a nazivaju se i rich snippets (istaknuti isječci).

Zašto je to važno ?

Istaknuti isječci utječu na ponašanje korisnika kada vide SERP.

Drugim riječima, generički organski rezultati pretraživanja mogu imati, a u mnogim slučajevima imaju manje klikova (niži CTR).

Zbog toga što značajke SERP-a koje imaju veću vizualnu privlačnost i često pružaju dovoljno informacija tako da korisnici Google pretraživanja uopće ne moraju kliknuti uopće na neki rezultat pretrage ili samo kliknu na ovakve istaknute rezultate.

Ovo su neke od najčešćih istaknutih isječaka koje ćete vidjeti u SERP-u: 

  • Featured snippet
  • Answer box
  • Carousel (images, videos, products)
  • Image pack
  • Map pack
  • Sponsored features (Google Ads, shop on Google)
  • Knowledge graph
  • Top stories
  • Events
  • Sitelinks

3.DIO

ON PAGE i TEHNIČKA SEO OPTIMIZACIJA

On page SEO optimizacija uključuje prilično dugačak popis zadataka za obavljanje na vašoj web stranici.

Prije nekoliko godina uglavnom se radilo o metaoznakama, optimiziranom sadržaju i naslovima.

Ali ako želite shvatiti SEO danas u 2020. godini, On Page SEO ima puno više faktora koji određuju kvalitetu same web stranice.

Google tražilica postala je puno sofisticiranija od vremena kada su: sadržaj, naslovi i opisi filovani ključnim riječima bili dovoljni za postizanje visokih pozicija u SERP-u.

Ako želite shvatiti SEO optimizaciju, sve što radite morate promatrati kroz ljudski faktor i UX.

Jer jedan od glavnih elemenata po kojim Google donosi odluku o relevatnosti vaše web stranice je pozitivno korisničko iskustvo.

Meta Tagovi

Meta tagovi su dio HTML koda vaše web stranice.

Oni opisuju sadržaj web stranice a najvažniji su: meta naslovi i meta opisi.

Meta Tagovi u izvornom kodu web stranice.

Meta naslovi i opisi koji sadrže ključne riječi ne utječu izravno na vašu poziciju na SERPU, ali i dalje imaju snažan psihološki utjecaj na CTR i ukupni angažman korisnika da uopće klikne na rezultat pretrage i dođe na vašu web stranicu.

Stoga su za SEO meta naslovi i meta opisi vrlo važni, ali ne kao tehnički dio SEO priče.

Ako negdje pročitate da naslovi nisu bitni za SEO jednostavno se zapitajte na kakve naslove vi klikate kada nešto pretražujete ?

Naravno da su naslovi bitni kao i opisi, to je kratki poziv na akciju korisniku koji vidi vašu web stranicu na SERP-u i što je naslov bolji i privlačniji kao i opis, više ljudi će kliknuti i doći na vašu stranicu a taj dio SEO priče zovemo CTR koji je jako važan faktor za uspjeh.

Jer u konačnici ako ljudi ne klikaju na vašu web stranicu u SERP-u google će je degradirati i izgubit ćete poziciju vrlo brzo.

S druge strane, morate znati da Google algoritam mijenja naslove i opise kako bi bolje pokazao njihovu relevantnost za upit za pretraživanje u slučaju da se vaš naslovi i sadržaj ne podudara dovoljno sa upitom korisnika.

Postoji mnogo alata i dodataka za SEO (kao npr. SEO Press ili Yoast za WordPress) koji analiziraju vaš sadržaj na web stranici u smislu upotrebe ključnih riječi u naslovu i sadržaju kao i meta opisu, također ćete dobiti informacije o ukupnoj gustoći ključnih riječi u sadržaju, kao i alt atributima na slikama.

SEO Press title tag, meta opisi, prikaz snippeta prilikom uređivanja.

On Page SEO Check Lista

Krenimo s onim što možete učiniti direktno u WordPressu ili bilo kojem drugom CMS-u na kojem se vrti vaša web stranica.

Otkrijte što ljudi pretražuju prije nego što počnete kreirati sadržaj

Planirate pisati o temi koju ljudi traže ?

Onda se zapitajte sljedeće:

Jeste li sigurni da je vaš pogled na tu temu zanimljiv ili jedinstven ?

Možete li pružiti vrijedne informacije korisniku koji pretražuje nešto na tu temu ?

Ovo su glavna pitanja koja si morate psotaviti prije nego što počnete pisati, bez obzira radi li se o blogu ili stranici nekog proizvoda koji prodajete online.

Mnogo je načina kako to saznati, istraživanje ključnih riječi neizbježan je dio toga.

O načinima pronalaska ključnih riječi detaljnije ćemo govoriti u 5. dijelu ovog vodiča.

Title tagovi: Naslov i Opis sadržaja

Napraviti privlačan naslov jako, jako, jako je važno kao i meta opis.. 

Ovo tri puta “jako” nije greška niti tipfeler.

Vaša bi glavna ključna riječ trebala biti u naslovu, tako da korisnici i google robot znaju o čemu se radi na vašoj web stranici.

Koristite meta opis kao priliku za isticanje poziva na akciju (CTA).

CTA = Call To Action je dio sadržaja gdje jasno i glasno korisniku govorite kakvu akciju želite da napravi.

Uvjerite i korisnika ali i tražilicu da je vaša web stranica ona na koju treba kliknuti.

Još jednom, razmislite o korisničkom iskustvu, zato nemojte koristiti jeftine trikove i click bait naslove, fokusirajte se na pružanje vrijednih informacija.

Pogledajte svoje konkurente, analizirajte što im donosi klikove i gradite vlastitu strategiju koja će biti još bolja od njihove.

Bonus savjeti:

– Google će prikazati naslove ako imaju do 70 znakova i meta opis do 155 znakova

– Obavezno upotrijebite ispravnu strukturu <h1>, <h2>, <h3>,… za dobru čitljivost i strukturu same web stranice.

Koristite SEO friendly URL-ove

Izbjegavajte upotrebu automatski generiranih URL-ova s brojkama i nasumičnim znakovima koji izgledaju kao spam.

Koristite URL-ove koji odgovaraju vašem sadržaju, njegovom naslovu i koje google robot lakše čita:

Ako koristite WordPress, možete postaviti seo-friendly url-ove u postavkama CMS-a, stoga će ih WordPress sam kreirati za vas i izgledat će odlično za SEO.

Često možete pročitati da je URL bolji ako nije predgugačak.

Smatramo da je to stvar kontektsta i korisničkog iskustva, ne moraju svi url-ovi biti kratki ali ni predugački.

Multimedija

Želite li zadržati posjetitelje duže na svojoj web stranice ? Koristite slike, infografike, grafikone i videozapise.

Takvi sadržaji smanjuju stopu napuštanja stranice i povećavaju angažman na web stranici kao i vrijeme provedeno na stranici.

Neke stvari moraju biti napisane, ali multimedijalni sadržaj je prijeko potreban jer gomila teksta izgeda jako dosadno i često odbija korisnika i uzrokuje kraže zadržavanje na vašoj web stranici.

Video streaming bio je jedan od glavnih marketinških trendova u posljednjih nekoliko godina.

Razlog je očit takvi sadržaji brže motiviraju ljude da lajkaju, dijele ili komentiraju vaš sadržaj.

Podcast sadržaji su također jako popularni, bilo da su u audio ili video formatu oni značajno povećavaju time on site koji Google vrednuje kao jako bitan faktor.

Bonus savjeti:

Optimizirajte slike koristeći relevantna imena datoteka (kako-se-prave-lazanje.jpg), dodajte alt opis slike i atribute.

Ugradite multimediju na web stranici poput videozapisa ili grafikona.

Ako imate mogućnosti i resursa pokrenite podcast koji će biti na ugrađen vašoj web stranici.

Ne zaboravite uključiti transkripte videa ili podcasta u sadržaj kako ne biste izgubili važne ključne riječi (jer alat za indeksiranje ne može “pročitati” videozapis ni audio zapis).

Vanjski i interni linkovi

Ako vi linkate sa vaše web stranice prema nekoj drugoj, to je također signal Googl-u o relevatnosti vaše teme.

Obavezno se povežite sa drugim relevatnim izvorima teme o kojoj pišete ali bi bilo dobro da i oni linkaju na vašu stranicu također.

Linkanje unutar vaše web stranice savršen je način za promociju ostalih vaših članaka ili dijelova vaše web stranice.

Ovakav pristup olakšava navigaciju i dovodi do većeg angažmana korisnika na web stranici.

Unutarnje povezivanje vaših sadržaja također pomaže Googleovim robotima da lakše i brže razumiju strukturu web stranice.

Bonus savjeti:

– Izlazne veze ne poboljšavaju izravno vaše pozicije, no vrlo je preporučljivo koristiti ih.

– Koristite do 2-3 interne veze, ovisno o duljini sadržaja.

– Google bot skenira linkove, pa nemojte pokušavati varati i pazite na neispravne linkove koji ne vode nikamo.

– Koristite klaster model za interno povezivanje tema na vašoj web stranici.

Omogućite posjetiteljima angažman na vašoj web stranici

Dobar sadržaj dijeli se sam od sebe: kaže Google.

Da, ..možda nekad u prošlosti.

Ali Ljudi su lijeni, pa bi gumbi za dijeljenje uvijek trebali biti nadohvat ruke na sadržajima vaše web stranice.

Prema analizi prometa društvena razmjena sadržaja opala je za polovicu od 2015. godine na ovamo – dakle ljudi sve manje i manje sheraju vaš sadržaj zato im taj dio moramo učiti što lakšim i dostupnijim.

Tehnička SEO optimizacija

Tehnički SEO možemo klasificirati kao dio on-page SEO-a koji se bavi sa više tehničkih stvari. Obično su potrebne barem neke programerske vještine ili angažirati web programera.

Ali nemojte se previše brinuti jer u WordPressu možete napraviti većinu stvari bez angažmana programera.

Ovo su najvažniji tehnički SEO faktori na koje bi se trebali fokusirati:

Google Search Console

Povezivanje vaše web stranice s Google Search konzolom (nekad se zvala i: webmaster tools) jedna je od osnova SEO-a.

Googel Search Console pomaže vam nadzirati i održavati kvalitetne performanse web stranice u Google tražilici.

Search Console pomaže vam analizirati poredak ključnih riječi, povećati CTR, upozorava vas na moguće Google kazne i daje vam korisne podatke za tehničku SEO optimizaciju vaše web stranice.

Ostale značajke Search konzole uključuju kvalitetu prikaza sadržaja web stranice na mobilnim uređajima, odabir web stranica koje želite indeksirati, ali i onih koje ne želite prikazivati u google SERP-u.

Google Search konzola pokazat će vam greške na web stranici, kao i u strukturiranim podacima i url vezama.

Bonus savjeti:

– Svaka web stranica mora biti verificirana da biste mogli koristiti Google Konzolu za pretraživanje.

– Povežite Google Search Console s Google Analyticsom.

Postupak verifikacije vlasništva web stranice na Google Konzoli.

Brzina web stranice

Brzina web stranice jedan je od najbitnijh faktora rangiranja, stoga je uvijek trebate nastojati poboljšati.

Poznato je da 70% web korisnika očekuje da se web stranica učita u dvije sekunde ili čak i manje.

Ako se ne vaša web stranica ne učita za maksimalno 3 sekunde, oni će odustati i otići na drugu web stranicu.

Bonus savjeti:

– Ispitajte brzinu vaše web stranice

– Optimizirajte slike, omogućite GZIP kompresiju, HTML kompresiju, JS i CSS minifikaciju i pokušajte smanjiti vrijeme odziva poslužitelja.

– Dobar web hosting igra veliku ulogu u brzini web stranice, stoga svakako odaberite pouzdan web hosting koji odgovora vašim potrebama.

Mobilna SEO optimizacija

Optimizacija web stranice za mobilne uređaje je obvezna jer svakim danom je sve više mobilnih uređaja sa kojih korisnici dolaze na vašu web stranicu, dok broj desktop posjeta opada.

Web stranica koja nije optimizirana za mobilne uređaje dobit će jako lošu ocjenu od Google algoritma te će biti nisko na rezultatima pretrage.

Google je počeo indeksiranje sa mobilnim web stranicama na prvom mjestu u ožujku 2018. godine. To znači da Google prvenstveno koristi mobilnu verziju vaše web stranice za indeksiranje i rangiranje u rezultatima pretrage.

Dakle google Bot pregledava mobilnu verziju vaše web stranice i njoj daje prednost ispred desktop verzije vaše web stranice.

Bonus savjeti:

Testirajte vašu web stranicu na Mobile-Friendly Test-u.

Provjeravajte rangiranje ključnih riječi u rezultatima pretraživanja za mobilne uređaje.

Provjerite radi li mobilna verzija vaše web stranice brzo i je li UX dobar.

Ako imate veliki broj blog postova također možete razmotriti AMP (ubrzane mobilne stranice).

Sitemapa vaše web stranice

Sitemapa pomaže pretraživačima da pravilno indeksiraju vaš sadržaj i shvate struktururu web stranice.

To je važna datoteka na kojoj su navedeni svi bitni dijelovi vaše web strnaice.

Sitemapa ne znači da će se vaša pozicija na SERP-u poboljšati i prema Google-u nećete biti kažnjeni ako je nemate – ali jako je korisno imati ispravnu mapu web stranice.

Bonus savjeti:

-Ne trebaju sve web stranice imati sitemapu

-Postoji više vrsta sitemapa

-Sitemapa ne može sadržavati više od 50 000 url-ova i ne smije biti veći od 50 MB.

-Postavite sitemap datoteku u root folder web stranice: https://imestranice.com/sitemapa.xml

Robots.txt

Robots.txt je datoteka koja crawlerima za indeksiranje govori koje odjeljke web stranaice ne želite indeksirati za tražilice.

Datoteka se nalazi na https://imestranice.com/robots.txt i javno je dostupna.

Bitno je da iz indeksa isključite sve dijelove stranice koje ne želite da se prikazuju na rezultatima pretrage.

Robots.txt sintaksa:

User-agent: * (e.g. Googlebot)

Disallow: / (e.g. /images/lazanje.png)

Tehnički SEO trikovi

Postoji mnogo SEO trikova koji će poboljšati vašu web izvedbu.

Potrebo je početi s analizom trenutnog stanja.

To će vam pomoći da pronađete mogućnosti i stvari koje se trebaju poboljšati.

HTTPS VS HTTP-u: Google je 2014. godine objavio da će poboljšati rangiranje HTTPS / SSL web stranica.

Danas znamo da je to jedan ne toliko bitan faktor rangiranja koji utječe na mali postotak upita ali svakako trebate imati https SSL certifikat na vašoj web stranici.

Sigurnost je snažan psihološki faktor koji utječe na korisnika i njegove odluke.

Google Chrome, na primjer, označava web mjesto koje nije zaštićeno SSL-om kao “nije sigurno”, što utječe na korisnikov dojam o web stranici na kojoj se trenutno nalazi.

URL Kanonizacija

URL kanonizacija je važna kada je ista web stranica indeksirana sa dva različita url-a i dvije različite ip adrese.

Tada google bot ne može sam bez vaše pomoći zaključiti koja je bitnija od te dvije njemu potpuno iste web stranice.

Kanonizacija URL-a znači da:kažemo google bot-u koji je glavni url ili koji je tzv. roditelj URL.

To ukratko znači da

https://imestranice.com i

https://www.imestranice.com/

se trebaju svesti na isti URL.